piątek, 23 grudnia 2016

100 letnia bieliźniarka pod choinkę :-)

     Pisałem jakiś czas temu o pewnej bieliźniarce, która trafiła do mojej pracowni. Szacowany wiek to ponad 100 lat. Po oczyszczeniu mebelka okazało się, że jego struktury naruszyły drewnojady. Uzupełnianie ubytków zajęło bardzo dużo czasu i ze względu na liczne rzeźbienia, było bardzo pracochłonne. 
     Pod warstwą lakieru ukazała się struktura drewna egzotycznego. W mojej ocenie jest to teak. Bieliźniarka (za wyjątkiem płyciny w drzwiach) wykonana jest z drewna sosnowego. Pokryto ją bardzo cienkim fornirem egzotycznym. Grubość  forniru sprawiła, że z tego względu praca nie była łatwa.

renowacja antyków Poznań

renowacja antyków Skórzewo
     Bieliźniarka zyskała nowy, odświeżony wygląd. Politura ożywiła fornir egzotyczny. Uzupełnione ubytki wypełnił szelak. Do wybarwienia całości użyłem 2 rodzajów bejcy i 2 rodzajów politury, tak aby zachować różnorodność  barwną, zgodnie z pierwotnym wyglądem mebelka.


bieliźniarka z antycznymi okuciami

100 letni mebel

     Całość uzupełniły oryginalne okucia na szufladzie i drzwiach. Dodałem jeszcze nóżki, które zabezpieczą mebelek przed nadmierną wilgocią oraz nadały mu smukłość, poprawiając bryłę bieliźniarki. Takie efekty sprawiają, że praca staje się przyjemnością :-)

odnawianie mebli antycznych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz