piątek, 5 stycznia 2018

"Latający Holender", czyli klasyk w nowej odsłonie

     Pamiętam jak po roku '89 i rozluźnieniu granic do Polski zaczęły spływać różnego rodzaju meble. Powstała moda na tzw. meble holenderskie. Masywne, wykonane z pełnego drewna stały się przejawem luksusu. Okres świetności przeżywał w tym czasie Czacz. Ciężkie meble, które z reguły były proste bez dodatkowych mechanizmów nie do końca spełniały oczekiwania właścicieli. Z biegam lat i "zmniejszaniem się" naszych domów, ludzie zaczęli poszukiwać praktycznych rozwiązań, które będą zajmowały mniej miejsca, a jednocześnie staną się bardziej funkcjonalne. Jednak "Holendry" mają swój urok.

renowacja mebli Skórzewo

renowacja mebli Poznań
     Pewnego dnia skontaktowała się ze mną właścicielka zestawu foteli holenderskich. W ich skład wchodził fotel i dwuosobowa kanapa. Przyznam, że nie byłem zainteresowany tym zestawem, ponieważ koszty renowacji (szczególnie zmiana tapicerki) przewyższały cenę rynkową mebla. Właścicielce zależało aby meble nie uległy zniszczeniu, a jednocześnie chciała by meble odebrano z jej domu z powodu remontu.
     I tak pewnego popołudnia udałem się wspólnie z kolegą na 4 piętro mieszkania w pobliżu ulicy Bukowskiej w Poznaniu. Krótki "spacer" po schodach i meble zapakowane do samochodu ruszyły w drogę do pracowni.

naprawa siedziska fotelu

renowacja mebli Poznań




     Wyzwanie jednak pozostało, jak również obietnica uratowania zestawu. Koszty renowacji tapicerki zostały wycenione bardzo wysoko. Pozostało zatem poszukać klienta które zrealizuje projekt na własne potrzeby i uratuje meble. Z pomocą przyszedł internet. 

meble holenderskie po renowacji

wymiana tapicerki fotela



     Tak meble powędrowały na Śląsk. Nowy właściciel obiecał renowację zestawu pod własne potrzeby. Zestaw miał pasować do pozostałych mebli w podobnym stylu. Przed wysyłką poprosiłem o zdjęcia po renowacji. Myślałem że zapomniano o tej prośbie, bo przez długi czas nic nie otrzymałem. Dzisiaj jednak dotarły i moim zdaniem efekt jest niesamowity.

meble używane Czacz

zestaw wypoczynkowy Poznań



     Przyznam szczerze, że zacząłem zastanawiać się, czy nadal poddawać renowacji tapicerkę mebli. Każdy z nas jest inny i poszukuje innych rozwiązań nawet wśród starych mebli. Czasami moje rozwiązania nie do końca mogą komponować się z wizją nowego właściciela. Szeroki wybór tkanin zarówno pod względem kolorystyki jak i rodzaju materiału może stanowić spore wyzwanie. Pozostaje pytanie, gdzie kończy się moja rola. Zapraszam do odwiedzenia strony: www.galeriaartkrot.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz