niedziela, 24 lipca 2016

Bejcowanie mebli - kolejne porady

     Wracam do tematu bejcowania mebli. A dlaczego? No cóż nawet zajmując się codziennie meblami, możemy spotkać się z nowymi wyzwaniami. Tak też było w tym przypadku. Adam poprosił mnie o pomoc w renowacji stołu. Stół jest dziełem stolarzy swarzędzkich. Po kilkudziesięciu latach, blat wyglądał tragicznie.

renowacja mebli Poznań

zniszczony stół


     Złuszczony powierzchnia była zapowiedzią poważnego wyzwania. Cały stół został wyczyszczony ręcznie do drewna. Zgodnie z moimi wcześniejszymi poradami, powierzchnie odtłuszczono denaturatem. W tej sytuacji, teoretycznie 2-3 warstwy bejcy powinny stworzyć odpowiednią powłokę o równomiernej barwie.  A jednak. Nanoszenie kolejnych warstw bejcy nie przynosiło rezultatów. Blat sprawiał wrażenie jakby był cały w plamach. Niestety nie mam wcześniejszego zdjęcia, na którym po nałożeniu 5 warstw bejcy widać było plamy, jakby mebla jeszcze nie bejcowano.

renowacja mebli Poznań

     Przyznam, że "włos jeżył" mi się na głowie. Pytałem znajomych oraz ekspertów w sklepach jak rozwiązać ten problem. Bez odpowiedzi. W końcu nakierował mnie jeden artykuł. Prosta zasadza: praca z drewnem wymaga czasu i cierpliwości.
bejcowanie mebli porady

     Tak też było w tym wypadku. Bejca nakładana była wielokrotnie do uzyskania efektu jednolitej barwy. Na blat zużyłem 2 butelki roztworu i dopiero wtedy efekt był zadowalający. Ważny jest również sposób nakładania. Przy niewielkiej ilości warstw zawsze wykonujemy ruch wzdłuż słojów drewna. W tym przypadku, aby uzyskać lepsze krycie wykonywałem nakładanie ruchami kolistymi, jak również poprzecznie do usłojenia. Pamiętajmy, aby finalnie wykonywać bejcowanie wzdłuż usłojenia.
     Cóż pozostaje lakierowanie blatu i polerowanie. W efekcie otrzymamy odświeżony stół z pięknym blatem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz