piątek, 24 stycznia 2020

Rodzinne skarby - niezwykłe meble w stylu art deco

Znajomi znają moją pasję do starych mebli. Doszedłem już do etapu, kiedy "sława" mnie wyprzedza :-) Pewnego dnia zostałem poproszony przez kolegę kolegi, o pomoc w wycenie i sprzedaży starych mebli, które zalegały u niego w mieszkaniu. Mieszkanie odziedziczył po babci. Mimo, że znajduje się w "blokowisku" na poznańskich Ratajach, posiadało swój urok dzięki starym meblom.

niewielka witryna antyk

komoda 3 drzwiowa antyk

Meble stanowią komplet wykonany w czeczocie orzechowym. Witryna zdobiona grubym starym szkłem jest niezwykle piękna. Największa część, stanowi element ekspozycyjny za szybami, który wyposażony jest w 3 szklane półki.

przeszklona witryna antyk

witryna ze szklanymi półkami

Dużym wyzwaniem okazał się komoda. Układ mieszkania nie pozwalał na jej wyniesienie w całości. Z ciekawości zapytałem, jak ona znalazła się w tym pokoju? W momencie przeprowadzki trwały jeszcze prace i komodę prawdopodobnie wciągnięto przez okno. No cóż, w końcu moja wieloletnia praca z meblami okazała się pomocna. Po chwili oględzin, okazało się że mebelek w prosty sposób można rozłożyć, co umożliwi jego wyniesienie. Tym sposobem udało się go przetransportować do pracowni i dokonać kilku niezbędnych napraw.

stara komoda z nadstawką

stara komoda w stylu art deco

Odświeżone meble znalazły już swoich nowych właścicieli. w mieszkaniu pozostał jeszcze jeden skarb - stary zegar stojący, jednak na ten moment właściciel nie decyduje się na jego sprzedaż. Być może kiedyś .....



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz